Европейско движение адресира проблем с видеоигрите

Все повече видеоигри зависят от отдалечени сървъри, за да функционират, и могат да станат недостъпни за потребителите по всяко време след покупката (снимка: CC0 Public Domain)

Европейската гражданска инициатива „Спрете унищожаването на игри” (Stop Killing Games) вече е събрала над 600 000 подписа. Движението адресира спешен проблем, засягащ правата на потребителите на целия континент.

Все повече видеоигри зависят от отдалечени сървъри, за да функционират, и могат да станат недостъпни за потребителите по всяко време след покупката, поясни доброволец от инициативата. С много малко изключения, купувачите остават с неизползваеми продукти и без възможност за обжалване или компенсация.

Видеоигрите почти винаги се продават като стоки, а не като услуги. Практиката да се правят видеоигрите неизползваеми след покупка подкопава принципа на собствеността, присъщ на покупката на стоки, коментира Калоян Попов в съобщение до медиите.

Този проблем става все по-често срещан в индустрията за видеоигри, чиято стойност вече надхвърля стойността на музикалната и филмовата индустрия, взети заедно. Това създава опасен прецедент със сериозни последици за бъдещето на собствеността.

Инициативата „Спрете унищожаването на игри” призовава за закон в рамките на ЕС, който да гарантира, че потребителите могат да имат достъп до закупените от тях видеоигри в разумно работещо състояние, без да разчитат на официална поддръжка от продавача след официалното ѝ изтичане.

С малко над един месец оставащо време, инициативата е събрала над 600 000 подписа, но за да успее, са необходими 1 милион. При успех в една от главните страни, като Германия, Великобритания или Франция, потребителите в глобален мащаб вероятно също ще се възползват от промените.

Коментар